Klart med valombudsman

Vi söker dig som är intresserad av att leda vår valrörelse.

Tierps Arbetarekommun har sökt en valombudsman inför valet 2018. Nu är det klart att det blir Joel Näsvall, tidigare aktiv inom SSU på partidistriktsnivå, som blir vår valombudsman. Vi hälsar Joel mycket välkommen som en viktig kugge i det team som ska lägga grunden för en framgångsrik valrörelse, med det uppenbara målet att nå ett fantastiskt valresultat!

Tidigare text här:

————————————————————————–

Är du sugen på att jobba för en socialdemokratisk valseger? Vi söker nu dig som är intresserad av att leda vår valrörelse i Tierp i jobbet som valombudsman.

Om rollen:

Som valombudsman ansvarar du för att tillsammans med vår lokala styrelse planera och genomföra valkampanjens olika moment. Du planerar, organiserar och genomför tillsammans med våra medlemmar de utåtriktade aktiviteterna i valrörelsen.

Du är en organisatör med stor social kompetens som kan entusiasmera andra och få dem att växa och ta eget ansvar. Hos dig kan medlemmar och förtroendevalda hämta inspiration och glädje inför och under utåtriktade kampanjaktiviteter. Du är ordningsam och gillar varierande arbetsuppgifter. Du är drivande och bra på relationsbyggande. Du är ansvarstagande och kan hantera pressade situationer.

Vi söker en positiv person som

• Är kvick i arbetet, flexibel och har god känsla för service.
  • Gärna tar egna initiativ, och vågar testa nya saker.
  • Har erfarenhet av arbete med organisering inom den ideella sektorn.
  • Har lätt för att skapa struktur, samarbeta och se saker i ett helhetsperspektiv.
  • Har någon form av erfarenhet av dörrknackning och andra utåtriktade kampanjmetoder, gärna i en mindre arbetarekommun.

Körkort är meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Planering och genomförande av utåtriktade aktiviteter.
  • Redaktörskap över sociala medier.
  • Stöd till förtroendevalda i valrörelsen.
  • Administrativa uppgifter kopplade till valrörelsen.
  • Medlemsvärvning.

Vi förutsätter att du delar våra värderingar och har en grundläggande kunskap om den socialdemokratiska partiorganisationen.

Anställning

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på halvtid med oreglerad arbetstid till mitten av september. Lön och villkor är i enlighet med kollektivavtal.

Ansökan

All information om hur du söker jobbet hittar du på partidistriktets hemsida — läs mera här.