Kalendarium 2019

Punkter med kursiv stil angår de olika S-föreningarna.
Kalendariepunkter med fet röd stil angår hela arbetarekommunen.
Punkter med blå stil angår VU och AK.

Torsdag 14
Karlholms bibliotek 17.30–19.00: Föreläsning ”Alle mans John” (arr. Tierps kommun; läs mer här).
Den socialdemokratiske politikern John Lundberg föddes i Karlholm år 1905 och har gett namn åt Bruksgatan John Lundbergs väg. John var partiombudsman och politiker i riksdag och landsting. Han gjorde en klassresa från en enkel uppväxt som kolargosse i Karlholmsbruk till riksdagens flitigaste ”menige” talare och medicine hedersdoktor. Johns son Erik Lundberg berättar här om sin far utifrån biografin ”Alle mans John”. Boka plats: 0293-21 82 60 eller [email protected]

Lördag 23 och söndag 24
Medlemsutbildning (på PD-expeditionen i Uppsala, Kungsgatan 111):
Medlemsutbildningen är ett bra tillfälle att ge nya och tidigare passiva medlemmar en god organisatorisk, ideologisk och historisk kunskapsbas. Den kommande steg 1-utbildningar är planerad till helgen den 23-24 november. (Höstens steg 2-utbildning är planerad till den 14-15 december, se nedan).

Måndag 25
VU 17:30, AK-styrelse 19:00 (partiexpeditionen).

December

Måndag 9
Vendel-Tobo-Örbyhus S-förening har medlemsmöte i Tobo Folkets hus 19:00-21:00. Välkommen! (Ta gärna med en sympatisör!)

Lördag 14 och söndag 15
Medlemsutbildning (på PD-expeditionen i Uppsala, Kungsgatan 111):
Medlemsutbildningen är ett bra tillfälle att ge nya och tidigare passiva medlemmar en god organisatorisk, ideologisk och historisk kunskapsbas. Höstens steg 1-utbildningar är planerade till helgerna den 26-27 oktober, respektive den 23-24 november. Höstens steg 2-utbildning är planerad till den 14-15 december.

Januari 2020

Måndag 13
VU 17:30 (partiexpeditionen).

Fredag 17 – Söndag 19
Styrelsekonferens

Måndag 27
Representantskap Tobo 19:00. Plats: Tobo Folkets hus.

Februari

Måndag 17
VU 17:30, AK-styrelse 19:00 (partiexpeditionen).

Måndag 9
Arbetarekommunens Årsmöte 19:00.