Läsvärda artiklar * Diverse nomineringar * Repskap måndag 27/1 19:00 i Tobo Folkets hus

Två spännande artiklar:

Texten ”Vredens globalisering” har legat ett tag på denna hemsida. Läs den gärna tillsammans med den nyss inlagda sidan ”Spöket som går genom västvärlden”! Tillsammans ger de två texterna en rimlig förklaring till högerpopulistiska partiers framgångar i opinionsundersökningar och val.

Ditt och datt inför repskap i Tobo och inför kommande årsmöten:

1)
Vid repskapet i Tobo måndag 2020-01-27 ska vi välja ombud till partidistriktskongressen i Älvkarleby 2020-04-18 och vår egen 1:a maj-kommitté. Nomineringar till dessa görs lämpligen vid S-förenings-medlemsmöten någon gång i januari innan repskapet i Tobo. (S-föreningarnas ordföranden har fått information om antal ombud som varje förening kan nominera.)

2)
Så småningom ska föreningarna också ha sina årsmöten. Till dess ska föreningarnas valberedningar ta fram förslag på kommande verksamhetsårs styrelse (och andra poster, inte minst vilka repskapsombud man vill ha efter AK:s årsmöte i mars, se nedan).

3)
Så småningom är det också dags för Arbetarekommunens årsmöte 2020-03-09. AK:s valberedningen har redan börjat jobba, och meddelat S-föreningarnas ordföranden om vilka poster som är aktuella för nyval. Ju tidigare föreningarna kan påbörja diskussionen om detta och meddela valberedningen om vilka man nominerar, desto bättre!

/Jan Zetterqvist